top of page
  • Meshach Boye

Minder social media

Bijgewerkt op: 11 feb. 2021

¨Ik begon ook steeds meer dingen te doen die ik normaal gesproken niet zo snel zou doen¨

Ik ben Meshach Boye, 23 jaar oud. Ik ben geboren en getogen in Amsterdam Zuidoost. Momenteel zit ik in het derde jaar van de opleiding CMV. Buiten school hou ik me ook voornamelijk bezig met het maken van muziek. Daarnaast probeer ik ook te ontwikkelen in andere creatieve vaardigheden.


Wie of wat inspireren je in deze tijd?

Deze tijden zijn er veel verschillende personen of factoren die mij geïnspireerd hebben. Elke dag zijn er weer nieuwe aspecten die mij positief kunnen beïnvloeden. Soms kom ik een random post of video op social media tegen die mij motivatie kunnen geven. Hiernaast vind ik het ook wel leuk om interviews of podcasts van artiesten of andere creatievelingen te kijken. Hun levensverhalen zijn vaak al inspirerend genoeg voor mij. Denk hierbij aan Kanye west, Gary Vaynerchuck of Joe Rogan.


Wat was je meest innoverende/ leukste moment van de afgelopen tijd?

Door de corona tijd ben ik mijn activiteiten buiten veel meer gaan waarderen. Ik begon ook steeds meer dingen te doen die ik normaal gesproken niet zo snel zou doen. Denk maar aan joggen, fietsen of in de buurt rondlopen met vrienden. Dit soort activiteiten waren heel erg nostalgisch voor mij. In mijn ogen waren dat wel mijn leukste momenten van de afgelopen tijd. Voor de rest ben ik tijdens deze periode ook veel meer nieuwe dingen ga uitproberen.


Wanneer zat je er even helemaal doorheen? (Hoe kwam je er bovenop en wat gebeurde er toen?)

In de eerste quarantaine weken werd ik best vermoeid. Ik merkte dat alles van alle kanten tegelijkertijd op me afkwam. Ik liep totaal niet op schema met stage, schoolopdrachten en muziek. Dit was een tijd dat ik mijn eigen leven op balans probeerde te krijgen. Nadat de corona situatie wat heftiger werd, merkte ik dat dat veel invloed op me leverde. Het was best vermoeiend voor mij om elke dag weer negatief nieuws aan te horen over de wereld. Met de situatie waarmee ik vooraf worstelde, begon het bijna tot een burn-out te leiden. Ik moest namelijk ook veel schoolopdrachten afronden voor een bepaalde deadline, terwijl ik nog alle andere situaties even moest verwerken. Ik merkte dat alle stress en zorgen lichamelijk op me begon te werken. Daarnaast ben ik ook in gesprek hierover gegaan met één van me oude docenten waar ik vaker goed mee kon praten. Dit gesprek hielp erg veel voor mij. Ik kreeg advies over hoe ik mijn eigen rust en balans kon onderhouden in moeilijke tijden. Dit deed ik door een pauze te nemen op social media en meer tijd te nemen voor mezelf.


Wat is jouw ultieme self-care tip?

Met deze tijd ben ik echt erachter gekomen hoeveel wij op social media zitten. Voor mij zelf heeft het veel geholpen om een limiet daarin te vinden. Hierdoor bewaar je meer tijd om voor jezelf te zorgen. Een goede tip hiervoor is om een uur voor en na het slapen niet op je telefoon te gaan. Dit zijn de beste momenten op de dag om tot jezelf te kunnen komen. Hier kan je zelf bepalen of je wilt bidden, mediteren of sporten. In ieder geval helpt dit al erg veel om je innerlijke rust voor de dag te onderhouden. Want het is nooit fijn om gestrest wakker te worden of gestrest in slaap te vallen. Dat kan al snel je bewustzijn van de dag beïnvloedden. Dit zijn methodes die ik na de coronatijden zeker nog zal aanhouden voor mezelf. Voor de rest is het voor mezelf ook belangrijk om alle vrijetijdsbestedingen met vrienden en familie meer te waarderen na de corona tijden.


Meshach Boye,

Student CMV aan de HvA

6 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Leef met de dag in corona tijd

¨Toen Corona uitbrak en mijn vrijheid op hele abrupte wijze werd afgenomen, zat ik er al vrij snel doorheen¨ Wie ben jij en wat doe jij? Ik ben Georgia Heinze, 21 jaar en ben derdejaars Culturele en M

Forceren of voor jezelf kiezen?

¨Het is goed om te weten dat mensen energie in elkaar blijven stoppen en elkaar liefhebben, ook of afstand¨ Wie of wat inspireren je in deze tijd? Ik ben enorm geïnspireerd door mijn vrienden, door zo

bottom of page