top of page
  • Daphne Agyepong

Rockefellababe

Bijgewerkt op: 12 feb. 2021

¨Ik draai onder de naam Rockefellababe en zie mezelf als een muzikale vertegenwoordiger voor vrouwen¨

Wat heb je de afgelopen periode gedaan?

Mijn naam is Daphne Agyepong, 25 jaar, woonachtig in Amsterdam en moeder van een 6-jarige zoontje genaamd “Zaiyon”. Momenteel zit ik in mijn derde jaar en volg ik de studie Culturele Maatschappelijke Vorming op het Hogeschool van Amsterdam. Na mijn studie zou ik mezelf als tussenpersoon willen positioneren in culturele en entertainment sector om Cultuur, Educatie, Diversiteit, Creativiteit en jongeren te verbinden aan het bedrijfsleven.


In mijn vrije tijd ben ik werkzaam als DJ door heel Nederland, met name in Amsterdam en omstreken. Ik draai onder de naam Rockefellababe en zie mezelf als een muzikale vertegenwoordiger voor vrouwen. Mijn expertise is Caribisch muziek en wat ik probeer te creëren is een veilige plek voor vrouwen waar zij los mogen gaan en mogen doen wat zij zelf willen zonder bestempeld te worden met negatieve waarnemingen. Ik was lekker bezig als DJ zijnde, ik had niks te klagen en elk weekend boekingen en toen kwam COVID-19 opeens.

Toen ik het hoorde was ik in shock, je denkt wel vaak na over zulke situaties maar verwacht niet dat het ook in jouw land kan gebeuren, het was zeker een moment om te reflecteren op alles.


Wat doe je nu anders/ hoe is je aanpak nu anders in corona tijd vs. normaal?

Ik begon met meer tijd te investeren in mijn zoontje, ik kocht skates en we begonnen een paar keer in de week te skate. Ook kreeg hij thuis les en was dat een nieuwe uitdaging voor mij. Maar als ik eraan terugdenk ben ik wel dankbaar voor de extra tijd die ik kon spenderen met mijn zoontje. Ik kon hem inhoudelijk ondersteunen in zijn ontwikkeling, als moeder zijnde maar ook als “Juf”.


Nadat COVID-19 in het land kwam en men de ernst ervan inzag begonnen alles winkels dicht te gaan en werden de maatregelen met de week strenger, ik zelf werd enorm angstig hiervan maar ik wist dat ik hier wat mee moest doen. Stil zitten is geen optie, ik begon samen met collega’s uit de entertainment scene te sparren over wat nog de mogelijkheden zijn en toen kwamen we erop, een livestream. Ik begon toen met twee vriendinnen een Soundsystem concept genaamd Fidigyaldem en toen begonnen we om de twee weken live te gaan met 2300 kijkers en uiteindelijk 50.000 weergaven binnen 12 uur. Naast de livestreams wist ik zelf ook dat ik mezelf door wilde ontwikkelen, toen begon ik met schrijven en zocht ik naar producers met wie ik kon samenwerken. Uiteindelijk na een paar keer samen komen was mijn nummer “Back it Up” ready to release en zo kwam het uit op Spotify. Ik kreeg tot mijn verbazing heel veel liefde van mijn omgeving. Iedereen vond de livestream heel leuk en vond mijn nummer ook echt leuk en zo begon iedereen van alles te delen. Dankzij de support van iedereen ben ik doorgegaan en ben ik momenteel bezig met het maken van nog meer nummers en het plannen van nog meer livestreams. Het is een angstige tijd maar ik denk dat er voor een ieder wel wat uit te halen valt, niks is onmogelijk en ook jij kan het.

Tips/ Iets wat je mee wilt geven aan andere studenten in deze corona periode?

  • Wees niet bang om iets nieuws te proberen, iedereen begon ergens en ook al voelen ze je niet gelijk moet je doorgaan totdat men niet meer om je heen kan.

  • Reflecteer op je ontwikkeling, wat kan beter? Wat gaat goed? Hoe nu verder? En ga ook echt verder.

  • We zitten hier met ze alle in, zoek steun blijf met mensen praten en hou elkaar overeind!

  • Als laatst doe het op je eigen tempo. Iedereen heeft een ander perspectief, ontwikkeling etc. Jij mag het op jouw manier doen en niemand kan daar wat over zeggen. Neem je tijd, denk erover na, praat erover en ga het dan doen! Na dit allemaal kan je dan terugkijken naar deze tijd en trots zijn op jezelf en de kleine dingen die je hebt overwonnen.


Daphne Agyepong,

Student CMV aan de HvA


Instagram: ROCKEFELLABABE


12 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Van 0 naar 10

‘Nog even en dan ben je er” Hoevaak deze zin door mijn moeder, vriend en mijn eigen stem in mijn hoofd is uitgesproken, is ontelbaar vaak geweest deze afgelopen paar maanden. In het najaar van 2020 be

2021 of 2020 2.0?

Hi jij daar die onze blog leest! Wij zijn er weer en wensen jou de beste wensen in het nieuwe jaar. Wat is het een jaar geweest he? Het is geen makkelijk jaar geweest voor ons allen in het land. Een j

Verlangen naar het ´oude normaal´

De eerste dag thuiswerken, ergens eind maart van dit jaar, deed ik in mijn trainingsbroek en dikke trui aan. Geen blouse, geen wax in mijn haar. Ik vond het heerlijk. Wat een contrast met een normale

bottom of page