top of page
  • Daphne Agyepong

Voor de vrouwen

Bijgewerkt op: 11 feb. 2021

Mijn naam is Daphne Agyepong, 26 jaar, woonachtig in Amsterdam en een 4e jaars CMV student.

Eerder had ik al een artikel geschreven over wat mij in de Corona tijd bezighoud. Toen destijds hield ik mij bezig met het houden van Live streams op Facebook als DJ Rockefellababe en hielp ik mijn zoontje met zijn schoolwerk omdat de scholen toen des tijds dicht waren. Ook had ik nog wel andere live streams waar ik voor geboekt werd.

Helaas is dit met de maanden steeds minder geworden en gaf geen organisatie meer livestreams. Zelf ben ik toen ook wat geminderd met live streams en ben ik meer tijd gaan besteden in de studio. Ik probeer deze COVID-19 tijd te spenderen in het ontwikkelen van nieuwe talenten zodat ik mijzelf als entertainer veelzijdiger kan positioneren in de de scene.


Op 15 november is mijn nummer FIDIGYALDEM uitgekomen op Spotify en met videoclip op Youtube. Hier ben ik super trots op omdat het mijn eerste officiële stap is met het maken van muziek. Ik ga met de gedrevenheid en ambitie die ik hiervoor heb deze ontwikkeling verder uitwerken en ik hoop dat ik hierdoor bekender kan worden, zodat ik mijn visie verder kan zien te realiseren.


Als Caribische DJ sta ik voor Womanempowerment en zie ik mij ook als vrouwenvertegenwoordiger in de entertainment scene. Hiermee bedoel ik dat ik met de influence die ik probeer te genereren andere vrouwen wil inspireren om hun dromen na te jagen. Maar ook door assertief in het leven te staan en om te doen wat zij zelf willen. Er hoort niemand te zijn die zegt wat een vrouw zou moeten doen, dragen of hoe zij zich zouden moeten opstellen. Een vrouw kan goed voor zichzelf bepalen hoe zij zicht wil gedragen. Wil je losgaan en twerken en gezellig drinken met je vriendinnen? Dan zou dat moeten kunnen. Zou je liever carrière willen maken en daarna pas aan kinderen beginnen dan zou dat moeten kunnen. Ik wil vrouwen laten zien en motiveren om hun eigen gang te gaan en vanuit deze gedachtegang is mijn movement FIDIGYALDEM ontstaan. Dit betekend in het patios(Jamaicaans) “Voor de vrouwen”. Met mijn movement wil ik mijn motivatie overbrengen op vrouwen. Dit deed ik al als DJ zijnde door middel van mijn mixtapes, die speciaal voor de vrouwen is gemaakt die wel van een gezellige dansbare sfeer houden. Als artiest zijnde verwerk ik in de vrijheid van vrouwen in mijn teksten en videoclips. En als laatst probeer ik ook digitaal mijn movement over te brengen. Ik heb een Facebookgroep FIDIGYALDEM opgezet waarbij vrouwen elkaar kunnen steunen, en adviseren. Voor alle vrouwen die momenteel dit stuk lezen, feel free to join, alle vrouwen zijn welkom!

Ik wil vrouwen laten zien en motiveren om hun eigen gang te gaan en vanuit deze gedachtegang is mijn movement FIDIGYALDEM ontstaan. Dit betekend in het patios (Jamaicaans) “Voor de vrouwen”.

Als laatst zou ik nog wat tips willen meegeven over hoe je deze tijd alsnog actief en gemotiveerd kan zijn. Ik zelf weet maar al te goed hoe het is om off days te hebben en er even helemaal doorheen te zitten. Het zijn onzekere onvoorspelbare tijden en het is oke om het niet allemaal even productief te doen zoals in 2019.

  • Gebruik deze tijd om te kijken waar je interesses liggen en waag de sprong om het kleinschalig te realiseren.

  • Zoek leuke Facebookgroepen op en raak geïnspireerd door andere vrouwen hun verhalen en verbreed je netwerk.

  • Gun jezelf ook genoeg rust, het is niet erg als je een dag niet productief bent geweest.

  • Laat andere hun meningen geen overhand krijgen op je eigen gedachtegang. Jij weet het best wat je leuk vindt, voelt en kan.

  • And at least, You are a Queen. You can do everything that you like. Dont be insecure, you´re the most beautiful creature God created, never forget that!


Daphne Agyepong,

Student CMV aan de HvA


31 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Van 0 naar 10

‘Nog even en dan ben je er” Hoevaak deze zin door mijn moeder, vriend en mijn eigen stem in mijn hoofd is uitgesproken, is ontelbaar vaak geweest deze afgelopen paar maanden. In het najaar van 2020 be

2021 of 2020 2.0?

Hi jij daar die onze blog leest! Wij zijn er weer en wensen jou de beste wensen in het nieuwe jaar. Wat is het een jaar geweest he? Het is geen makkelijk jaar geweest voor ons allen in het land. Een j

Verlangen naar het ´oude normaal´

De eerste dag thuiswerken, ergens eind maart van dit jaar, deed ik in mijn trainingsbroek en dikke trui aan. Geen blouse, geen wax in mijn haar. Ik vond het heerlijk. Wat een contrast met een normale

bottom of page